fbpx

Specjalnie dla uczniów (i nie tylko): 5 sposobów na poprawę koncentracji.

mięta, mięta przepis, mięta na lato, mięta latem

Wrzesień nieodwołalnie kojarzy nam się ze szkołą nie tylko gdy sami do niej uczęszczamy – ale także wtedy, gdy naukę rozpoczynają nasze dzieci. Rosnąca z każdym rokiem presja, by uczniowie wpajali sobie coraz więcej wiedzy i zapamiętywali ogrom informacji, powoduje, że dla przeciętnego ucznia codzienne odrabianie pracy domowej to raczej niechętnie spełniany obowiązek. Poczucie to zostaje z nami także po ukończeniu nauki i podjęciu pracy zarobkowej. Poznaj nasze sposoby na poprawę koncentracji: wystarczy kilka sprytnych trików, aby wykorzystać… świeże zioła jako znakomity środek wpływający zbawiennie na koncentrację i redukujący stres!

 

Poznaj sposoby na poprawę koncentracji, naturalne pomoce naukowe:

 

Aby osiągać lepsze rezultaty przy pracy i nauce, nie musisz pić wielu litrów napojów energetycznych ani posiłkować się suplementami! Wystarczy otoczyć się świeżą zielenią i zastosować do kilku prostych wskazań, żeby poprawić wydajność swojego umysłu.

Po pierwsze – stwórz jak najlepsze warunki do pracy.

Dla Ciebie lub Twojego dziecka. Nie chodzi tutaj bynajmniej o kupowanie nowych mebli (choć ergonomicznie zaprojektowane krzesło na pewno Ci nie zaszkodzi), ale o dopilnowanie, aby miejsce Waszej pracy było dobrze przewietrzone i zaciszne, a niepożądane bodźce zewnętrzne zostały maksymalnie ograniczone. Nie zawsze musi to jednak oznaczać siedzenie w sterylnym pomieszczeniu oraz w absolutnej ciszy! Jeśli lubicie pracować przy muzyce – wybierzcie coś spokojnego, co wprowadzi Was w dobry nastrój. W tym samym celu warto umieścić w pobliżu stanowiska pracy świeżą zieleń – na przykład własnoręcznie wyhodowane zioła lub warzywa – których widok ukoi Wasze nerwy. Zieleń, jako kolor, jest „najzdrowsza” do oglądania: nasze oczy znakomicie odpoczywają w jej bliskości.

Po drugie – uruchom wyobraźnię.

Spróbuj pomóc Twojemu dziecku wypracować oryginalne sposoby na zapamiętywanie nowych informacji – na przykład poprzez samodzielnie wymyślone skojarzenia, opowiadanie historii o postaciach znanych z kart podręczników lub rysowanie map krain geograficznych. Aby lepiej ugruntować świeżo zdobytą wiedzę, zastosuj naturalne sposoby i wykorzystaj napary ziołowe na koncentrację: na przykład podsuń uczącej się osobie herbatkę z szałwii, która poprawia pamięć poprzez hamowanie rozkładu acetylocholiny – neuroprzekaźnika niezbędnego do prawidłowego współdziałania komórek nerwowych.

 

zioła na koncentrację

Zapewnij Twojemu dziecku dobre warunki do nauki: spokój, ciszę, i widok kojącej zieleni.

Po trzecie: przez żołądek… do mózgu.

Nie zaniedbuj właściwie skomponowanych posiłków! Nie od dzisiaj wiadomo, że byt kształtuje świadomość – ta sama zasada obowiązuje przy diecie. Dla przykładu: im więcej w naszej diecie kwasu foliowego, tym lepsza pamięć oraz mniejsze zmęczenie! Samo słowo „foliowy” pochodzi od łacińskiego folium, i dosłownie znaczy „liściowy” – nie bez powodu więc cennym jego źródłem są warzywa liściowe, takie jak sałata. Kwas foliowy pomaga także łagodzić bóle głowy oraz stany niepokoju, rozdrażnienia i depresji. Każda osoba pracująca lub ucząca się doceni jego zbawienny wpływ na koncentrację i uczucie przemęczenia. Pamiętaj, że witamina C wspomaga przyswajanie kwasu foliowego – a sałata jest znakomitym źródłem obu tych składników!

W diecie osoby uczącej się powinny się znaleźć także antyoksydanty: związki te, zawarte w kolorowych owocach i warzywach, wymiatają z organizmu wolne rodniki powodujące degradację hormonu szczęścia – dopaminy. Chcesz, żeby nauka sprawiała Ci przyjemność? Zamień torebkę z chipsami na kilka listków sałaty, i chrup na zdrowie!

Po czwarte: otaczaj się przyjemnymi zapachami.

Aromaterapia święci triumfy popularności – i nic w tym dziwnego, skoro aromat bazylii poprawia nastrój i łagodzi problemy z bezsennością, zaś smak i aromat herbatki z melisy ukoi Twoje nerwy i sprowadzi zdrowy, relaksujący sen.

Po piąte: bądź kreatywny!

Prace manualne pobudzają wyobraźnię, wspomagają pamięć i koncentrację. Jak się do tego zabrać? Może warto przygotować zeszyty do poszczególnych przedmiotów poprzez własnoręczne ozdobienie ich okładek, przepisać notatki i podkreślić najważniejsze punkty wyrazistymi kolorami, lub… w ramach przerwy regeneracyjnej – spróbować swoich sił w uprawie domowego ogródka? Pielęgnacja samodzielnie wysianych warzyw i ziół pomoże ukształtować w każdym – tak dziecku, jak i dorosłym – dobre nawyki systematyczności, cierpliwości i poczucia obowiązku. Nie mówiąc już o tym, że prowadząc uprawę roślin w domu zadbasz o to, aby mieć świeże zioła – domowe remedium na kłopoty z pamięcią i koncentracją – zawsze pod ręką.

 

zioła na koncentrację, sałata, kwas foliowy

Zdrowa przekąska: co wybierasz – listek sałaty, czy ciastko? A może… jedno i drugie?

Nie samą pracą (lub nauką) żyje człowiek…

Po szóste: odpoczywaj świadomie! Po całym tygodniu intensywnej pracy i nauki, należy Ci się odrobina relaksu. Ważne jednak, by wypoczywać świadomie: przespanie lub przeleżenie weekendu w łóżku z pewnością ma swoje dobre strony, ale Twój organizm podziękuje Ci raczej za szansę na spędzenie chociaż odrobiny czasu na przyjemnej aktywności. Co to będzie? Odrobina sportu, praca w (przy)domowym ogródku, odkrywanie tajemnic Twojej okolicy z perspektywy spaceru lub wycieczki rowerowej? Decyzja należy do Ciebie! Zaplanuj weekend aktywny, ale nieprzesadnie forsujący, tak, abyś mógł (w samotności, albo z cieszącym się z wolnych dni potomkiem) zarówno zregenerować siły, jak i dotlenić i rozruszać organizm zastały po tygodniu spędzonym za biurkiem.

Zrób coś nowego.

Eksperymentuj, działaj kreatywnie – upiecz ciasto według nowego przepisu, naucz się skomplikowanego węzła żeglarskiego albo zbuduj z dzieckiem domek dla ptaków lub owadów zapylających. Możesz również poeksperymentować, wysiewając nowe rośliny w domowym ogródku.

Znajdź czas na chwilę refleksji.

Popatrz na zieleń, uciesz się urodą świata i pozwól Twoim myślom swobodnie dryfować. Porozmawiaj z kimś, kogo kochasz. I wreszcie – bądź radosny! Nie pozwól, aby myśl o powrocie do codziennego kieratu zabiła w Tobie ducha swobody i zamiłowanie do przygód!

A w poniedziałek rano, po powrocie do szkoły lub biura? Bez paniki! Zjedz kanapkę z sałatą, napij się ziół – szałwii lub melisy: głowa do góry! Kolejny tydzień będzie należał do Ciebie!

Jeśli otaczać się zielenią, to najlepiej jadalną, dlatego przeczytaj: Pobierz darmowy e-book i poznaj zioła.

Jakie korzyści daje założenie własnego ogródka w mieszkaniu.

Nadchodząca przyszłośćcałoroczny ogródek warzywny w domu.

Na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz założyć domowy ogródek – 7 praktycznych porad.

Jakie nawozy wybrać do domowej uprawy: mineralne czy organiczne.

Jak samodzielnie policzyć, ile dodać nawozu, aby nie przenawozić naszych warzyw.

Dlaczego warto jeść zielone warzywa i dlaczego nie wolno stosować w ich uprawie zbyt dużo nawozu – nasze doświadczenia.

Jeśli zastanawiasz się, od jakich roślin rozpocząć domowe uprawy:

Bazylia sałatowa – poznaj sposoby uprawy bazylii, właściwości i zastosowanie lecznicze tego popularnego zioła.

Poznaj najsmaczniejsze i proste w domowej uprawie kwiaty jadalne.

To ciekawe: portulaka warzywna – dlaczego warto ją oprawiać i jak jeść.

NEWSLETTER

NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na
Green-Farm.pl

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od U-TEC Europe Sp. z o.o., ul. Kłobucka 23A, 02-699 Warszawa oraz jej Partnerów.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych przez U-TEC Europe Sp. z o.o. oraz jej Partnerów.